Cercar en aquest blog

Sóc com sóc, i tu qui ets?

Fa temps que li dono voltes al mateix, potser hauria de ser diferent, potser hauria de ser millor, potser hauria de ser més intel·ligent, potser hauria de ser més diplomàtic, potser...però sóc com sóc, i aquest és el primer pas que un ha de saber de si mateix. Això no vol dir que siguem els mateixos tota la vida, degut que un apren dels errors (no sempre) i tot plegat li ajuda a canviar, però sempre has d'acceptar que no ets el que eres ahir, ni tampoc el que seràs demà,...ets qui ets.

Hace tiempo que le doy vueltas a lo mismo, quizás debería ser diferente, quizás debería ser mejor, quizás debería ser más inteligente, quizás debería ser más diplomático, quizás...pero soy como soy, y este es el primer paso que uno debe saber de si mismo. Esto no quiere decir que seamos los mismos toda la vida, debido a que uno aprende de los errores (no siempre), esto te ayuda a cambiar, pero siempre debes aceptar que no eres quien eras ayer, ni tampoco quien serás mañana,...eres quien eres.

dimecres, 7 de juliol del 2010

El màrqueting més enllà de Harvard.


Tots sabem que a Harvard, l'IESE i altres escoles importants de negocis els agrada estudiar casos d'empreses amb èxit, qui no ha sentit a parlar d'Apple, Google, Inditex?, sembla que darrerament Mercadona,etc,... Però existeix un màrqueting més enllà de les grans corporacions, un màrqueting més diguem-ne de "pà sucat amb oli", més de carrer, però igualment efectiu i digne d'estudi.
Un d'aquests casos m'el vaig trobar en un dels meus viatges per Astúries, on hi ha un restaurant de menjar "criollo" situat a les afores d'Oviedo (on per cert es menja molt bé), doncs segons em van explicar, quan el van obrir fa més de deu anys, el propietari va idear la següent estratègia de captació de mercat. Aquest bon senyor, es va plantejar, com fer que els cotxes que passen per davant d'aquesta "casona" s'aturessin, i el seu "target" escollís el seu negoci abans que la resta de la competència existent a la zona?. Doncs fàcil, davant del negoci, al descampat habilitat com a pàrquing, va aparcar un munt de cotxes adquirits a una deixalleria (desconec si comprats, llogats, deixats...). D'aquesta manera, quan un va a menjar on para? on no hi ha ningú? (per alguna cosa serà), o preferim aturar-nos i provar sort on no hi ha lloc per aparcar perquè està plé? (per preu, per qualitat, però alguna cosa tindrà). Resultat de l'iniciativa: Èxit total.

Todos sabemos que en Harvard, el IESE y otras escuelas importantes de negocios els gusta estudiar casos de empresas con éxito, ¿quien no ha oído hablar de Apple, Google, Inditex?, parece que últimamente Mercadona,etc,... Pero existe un márketing más allá de las grandes corporaciones, un márketing más digamos de "pà sucat amb oli", más de calle, pero igualmente efectivo y digno de estudio.
Uno de estos casos me lo encontré en uno de mis viajes por Asturias, donde hay un restaurante de comida "criolla" situado a las afueras de Oviedo (donde por cierto se come muy bien), pues según me explicaron, cuando lo abrieron hace más de diez años, el propietario ideó la siguiente estrategia de captación de mercado. Este buen señor, se planteo como hacer que los coches que pasan por delante de esta "casona" se parasen, y su "target" eligiera su negocio antes que al resto de la competencia existente en la zona?. Pues fácil, delante del negocio, en el descampado habilitado como aparcamiento, estacionó un montón de coches adquiridos a una chatarrería (desconozco si comprados, alquilados, prestados...). De esta manera, cuando uno va a comer ¿dónde para? ¿dónde no hay nadie? (por algo será), o ¿preferimos pararnos y probar suerte donde no hay sitio para aparcar porque está lleno? (por precio, por calidad, pero algo tendrá). Resultado de la iniciativa: Éxito total.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Web Statistics